25 Ocak 2011 Salı

Tanrı her kavme bir peygamber gönderdimi?

 
 
İslam’da geçen bu peygamber silsilesinin Adem'den, Muhammede kadar kayıpsız devam etmesi ilginçtir, bir diğer ilginç olan ise, biz her kavme peygamber gönderdik diyen Kuran’ın bu silsile içine bir tek Aborijin-Navajo-Eskimo-Maya-Tibet’li vs. vs. vs. kavimlerden birisini anmamasıdır.

Tüm evrene, eksiksiz gönderildiğini iddia eden ve tüm zamanları kapsadığını iddia eden Kuran’ın, sadece ortadoğulu ve Muhammed ve Zülkarneyn haricinde tamamı Yahudi olan bu peygamberleri anlatması, dönemin ampirik bilgi düzeyinin göstergesi ve Yahudi tarihinin bir tekrarıdır. Sayılan silsile bir hükümran sülalalenin devamı şeklinde anılır ve yazılır. Bir çoğu bir birinin oğludur zaten, bu efsanede peygamberler tıpkı krallık gibi babadan oğula geçer, hatta içlerinde gerçekten krallık yapanlarında olduğu beyan edilir. Bazı peygamberler aynı anda ve yerde olmak üzere ikişer adet gönderilmiştir gene aynı Yahudi kavmine.

Evrensel olduğunu iddia eden Kuran’ı anlaya bilmek adına; binlerce, yüzbinlerce, milyonlarca yıl boyunca geçen zaman içinde, bir tek Kızılderili’nin peygamber olmaması ve Muhammed’in öncülü olarak yer almaması, kral sülalesi gibi bir çok efsane’nin yeralması ve sadece iddia edilen kaynakta yada sonrasındaki uydurma kaynaklarda yer alan isnatlar dışında tarihte çoğunluğunun kaydına rastlanmamasıda, mitolojinin ve efsanelerin Kuran’daki yansımalarının sonucudur, buda bizleri Kuran’ın öncülü olan bir çok din kökenli mitolojik kaynaklara götürür ki, sonuçta bizleri sonradan oluşturulmuş bir kaynak olduğu yönünde sonuca ulaştırır.

Zülkarneyn (büyük İskender), Yahudileri esaretten kurtardığı için silsileye tabi olmuştur, kurtarıcı bir yarı tanrı olarak döneminde tapınılmıştır. Yahudi olmayan bir diğer kişi Muhammed’i soy olarak Ademe bağlamak için, Yahudi atalar / peygamberler sülalesinde en uygun kişi olan, İbrahim'in köle / cariye'sinden olduğu söylenen, Arap'ların efsanelerinde betimlenen İsmail adlı ata, Yahudi hukukuna aykırı olarak mirasçı yapılmıştır.  Efsane isimler üzerinden bir soy kütüğü ve seceresi uydurup, bunun üzerinde bir tarih yaratmaya çalışmaktır bütün bunlar.

Gelelim konunun esasına, 45 bin yıldır Avusturalya da yaşayan Aburijin'lere peygamber göndermeyen tanrı nasıl oluyorda, Kuran'da ''biz her kavme peygamber gönderdik'' diye yazabiliyor? Elbatte bunun cevabı basittir, Muhammed’in bildiği kavim sayısı bellidir, Araplar ve Yahudiler başta olmak üzere Arap yarım adasında yaşayanlar ve onlarla irtibatta olanlar. Geriye kalanımı dersiniz, bakın Kuran’da listesi var;

1. Adem
2. İdris
3. Nuh
4. Hud
5. Salih
6. İbrahim
7. Lut
8. İsmail
9. İshak
10. Yakup
11. Yusuf
12. Eyyup
13. Şuayb
14. Musa
15. Ha­run
16. Davud
17. Süleyman
18. İlyas
19. Elyasa
20. Zülkarneyn
21. Yunus
22. Zekeriya
23. Yahya
24. İsa
25. Muhammed

Rakam belli, İslama göre yaradılıştan bu güne kadar gelen peygamberler bunlar. Arada sadece durumu düzeltmek için gelen ve isimleri anılmayan bir kaç peygamber var, onlar o kadar adı anılacak kişiler değildir İslam açısından.

Şimdi bazı Müslüman’lar ise 170 bin peygamberden söz ederler bir hadise dayanarak, bazı Müslümanlar ise bu hadisi sahih olarak kabul etmezler. Buna rağmen bazı İslam kaynaklarında 70 bin ila 400 bin arasında peygamber atandığı iddia edilir. Bu rakamlardan en çok yazılan rakamı alsak bile, İslam tarihine göre (Dünya ortalama 7000 yaşındadır ve kıyamete 250-500 sene kalmıştır), her 11 saniyede bir peygamber atanmış olması gerekir ki buda söz konusu tanrıyı daha çok başarısız göstermekten öteye geçemez. Bu tanrı o kadar başarısızdır ki yarattığı varlığı inandırmak için 11 saniyede bir peygamber gönderir Muhammed’e kadar. İddianın bilimsel bir tutartılılık sergilemediği ortadadır, keza yanı şekilde teolojik olarakta yanlıştır.

Kuran’daki söylem, dönemi nedeniyle sadece Muhammed'e meşruluk ve kutsallık kazandırmak amacıyla yazılan peygamber silsilesi tarihidir, aynı zamanda diğer coğrafyalardan ve kavimlerden habersiz olduğu içinde bir Tilinkut kabilesinin peygamberi yoktur bu listede. Kuran’da verilen listeyi birde Tevrat ve İncil ile karşılaştırın isterseniz, iki kişi dışında hepsi Yahudi ve kendinden önceki listeden kopyalanma, bunu yaparken ''Pigme'' kavminden habersiz bir tanrı var Kuran’da aslında.

Kur'anda yer almayan her bilgi Allah kelamı değildir İslama göre, eksiksiz ve değişmeyecek şekilde gönderilen bu Kuran ne der? ''biz her kavme bir peygamber gönderdik'', peki o zaman Azteklerin peygamberi nerede?, neden bu listede sadece Yahudiler var?. Nerededir o Germen kabilesinin peygamberi?

İslam tarihçileri, Muhammed'in sülalesine kaynak olacak silsile ağacındaki bazı isimleri, sadece İslami kaynaklara dayanarak Arap olarak tanımlamak gibi bir yanılgıya düşerler, diğer kaynakları gösterdiğinizde ise onların tahrifatından güvenilmezliğinden söz ederler, var sayalım ki bütün bunları kabul etti Dünya tarihçileri, neden bu listede bir tek Zulu kavmine ait peygamber yok diye sorulsa, sahih olmayan (kendilerine göre) hadislerden tutunda bir çok zorlama varsayımlara ve Kuran’da yazılanları yok sayan yorumlara dalarlar.

İşte bu yüzden tüm Evrene eksiksiz gönderildiğini iddia eden ve tüm zamanları kapsadığını iddia eden Kuran’ın, Muhammed ve Zülkarneyn haricinde tamamı Yahudi olan bu sadece ortadoğulu peygamberleri övünçle anlatması ve ardından Muhammedi övmesi orta doğulu efsanelerin Kuran'daki yansımasıdır. Aksini iddia eden Kur'an da yer alan bir tek Apaçi kabilesinden peygamberi göstersin.

Bilim Teknik dergisinin Haziran 2000 tarihli sayısına göre, Avusturalya kıtasında yapılan antropolojik incelemelerde, Aborijinler’de aynı kökten gelen ama dil gruplarının birbiriyle anlaşamadığı 600 dil bulunduğu saptanmıştır. Ama neredeyse hiçbirinin dilinde, kölelik, köle, din,kitap, din adamı, şef, peygamber, reis, sömürü kelimeleri yoktur. Bilim bazı toplumlarda ki İbrani kültürden çok farklı olan din kurumunun varlığı bir yana, din algısının gelişmediği toplumlardan bahseder.

1- Genel ve bilinen şekliyle Kuran'daki bu iddia, birincil olarak bilimsel değildir ve kendi iddiasını ve ardılı tüm iddalarını kendisi çürütür.
2- Kuran’da bütün bu peygamberlerin sayılmasının tek amacı vardır, oda Muhammed'in bir peygamber soyundan geldiğini ispatlamaktır.
3- Peygamber soyundan olmak hem ilahi bir sıfat kazanmak adına, hemde o dönemde ciddiye alınmak adına gereklidir.
4- Özellikle ve herkesce bilinen bir sinsileye atıfta bulunmak en mantıklısıdır ve Muhammed bunu yapar.
5- Amaç Muhammed’e ve egemenliğine meşrutiyet kazandırmaktır bu iddia ile.
 
 
 
 
Kaynaklar:
1- Kuran
2- Kutubusitte (Buhari) hadisleri
3- İlkel, Köleci ve Feodal Toplum, Zubritski-Mitropolski-Kerov, Eriş Yayınları/8. baskı
4- Risalet öncesinde Arap yarımadasındaki dinler ve bir peygamber beklentisi Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi dergisi Sayı:6 Yard.Doç.Dr. Sıddık Ünalan
5- Çeşitli Yönleriyle din, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Cilt: 28, Prof.Dr. Günay Tümer
6- Dinler tarihi, Prof.Dr. Hüseyin G. Yurdaydın-Doç.Dr. Mehmet Dağ 1978
7- Çeşitli yönleriyle Din, Prof.Dr. Günay Tümer
8- Bilim Teknik dergisi, Haziran 2000
9- Birüni’ye göre Dinler ve İslam dini, Diyanet yayınları, Dr. Günay Dümer 1975 
10- Tefsirde Semantik Metod ve Kuran'da Kavm Kelimesinin Semantik Analizi, Yrd.Doç.Dr. Ali Galip Gezgin, Ötüken Yayınları, 2002
11- Esbab-ı Nüzul ve Kuran'ın Anlaşılması, Yakup Bıyıkoğlu, Rağbet Yayınları, 2005
12- Kuran'da Dini ve Ahlaki Kavramlar, Prof.Dr. Toshihiko Izutsu, Çev. Selahattin Ayaz, Pınar yayınları, 1991